طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز

توسعه ی سریع فضای شهری منجر به مشکلات پیچیده بسیاری می شود. کمبود فضای سبز و دور شدن از طبیعت یکی از این مسائل است. طراحی فضای سبز جزء اساسی ترین زیر ساخت های شهری محسوب می شود. زیرا با طراحی فضای سبز مناسب این جنبه از مشکلات تا حدودی برطرف می شود. تاثیر فضای سبز بر روحیه و سلامت افراد امری بدیهی است و بر کسی پوشیده نیست. مسلما یکی از عوامل داشتن جامعه ای با نشاط و روحیه ی بالا طراحی فضای سبز است.

طراحی فضای سبز

یکی از نکاتی که باید در طراحی فضای سبز به آن توجه داشت پوشش گیاهی مورد استفاده است. زیرا باید نوع پوشش گیاهی به گونه ای انتخاب شود که متناسب با اقلیم همان منطقه باشد، تا از هدر رفتن منابع مالی و غیر مالی جلوگیری شود. در اینجا به طور خلاصه اصول طراحی فضای سبز را بیان می کنیم.

در طراحی فضای سبز استفاده از گل و گیاهان متنوع یکی از ضروریات است. زیرا بر روحیه ی افراد موثر هستند و زیبایی محیط را چند برابر می کنند. بنابراین در انتخاب نوع گیاهان انتخاب شده باید به شرایط دما، خاک، رطوبت و.. دقت کرد. نکات دیگری که باید در طراحی فضای سبز مد نظر قرار داد طراحی انواع گلدان، باربیکیو، آبنما و استخر و .. است. این موارد بر افزایش جذابیت فضای سبز بسیار موثر است. استفاده از ایده هایی که بر صمیمیت و دلنشین بودن فضای سبز تاثیر دارند و باعث ایجاد احساس و هیجان مثبت در افراد می شود بسیار مهم است. بنابراین می توان از پلان های مناسب با محیط ویلا و ساختمان مانند استفاده از پشت بام یا فضای اطراف محل مورد نظر بهره برد.

در حالت کلی برای اجرای یک پروژه ی طراحی فضای سبز چند عنصر و عامل باید در دسترس باشد. مسائلی مانند انتخاب خاک مناسب برای پرورش گل و گیاه، انتخاب مصالح مورد نیاز و استفاده از عناصر مختلفی همچون استخر و آبنما.

طراحی آلاچیق

اجرای استخر

نگهداری فضای سبز

طراحی فلاور باکس

محوطه سازی

طراحی فضای سبز

طراحی باغچه

طراحی روف گاردن

طراحی آبنما

درباره ی nkpf5r58987